2014. augusztus 27., szerda

A jeges vizes vödör kampány (ALS)


Biztos mindenki hallott a kampányról, vagy látta, esetleg részt is vett benne, de ezek az emberek tudják miről is szól ez a kampány?
A jeges vizes vödör kampány lényege, hogy a résztvevők egy nagyon súlyos betegségre, az ALS szindrómára  (laterális szklerózis) hívják fel a figyelmet úgy, hogy magukat egy vödör jéghideg vízzel zúdítják nyakon. A kampány szabályzata szerint a résztvevők vagy adakoznak, vagy a vödrös-megoldást választják, méghozzá úgy, hogy az esményről készült videót YouTube-ra is feltöltik, valamint 3 további személyt hívnak ki. Lévén nagyszerű lehetőség a médiában való szereplésre, az őrület a magyar celebvilág krémjén is végigsöpört.
Az eredeti kampányhoz politikusok, cégvezetők, sportolók, sztárok is csatlakoztak; Zuckerberg és Lady Gaga akciójáról mi is beszámoltunk. A nagy locsolkodás verte médiahullámok közepette azonban a szabályok valahogy feledésbe merültek, amint erre Charlie Sheen is felhívta a figyelmet jópofa videójával. A híres-hírhedt sztár ugyanis hideg víz helyett bankjegyekkel öntötte le magát, ezzel gúnyt űzve a pusztán magamutogató hírességekből.


Mik is a szabályok?
A szabályok szerint ugyanis a kihívás után 24 órán belül a kihívott személy választhat: vagy adományoz 10 dollárt, és vállalja a jeges vízzel való találkozást, vagy 100 dollár fejében elkerüli a jéghideg fröccsöt. Újszerű értelmezésben a nyakonöntés vállalása mentesít az adományozás alól, ez viszont megkérdőjelezi az eredeti szándékot (ti. az ALS szindrómában szenvedő betegek segítését).
A végére hagytuk a legjobbat, szerintem zseniális a csávó.. :)
Valószínűleg a színész Patrick Stewartnak is elege volt a celebek magamutogató akciójából, és inkább úriemberhez méltóan aláírt egy csekket, az előtte lévő fémvödörből kivett néhány jégkockát, elegáns mozdulattal whiskey-jébe ejtette őket, majd emelte poharát az kampány sikerére.

Nektek mi a véleményetek a videókról és az egész kampányról?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése