2014. június 16., hétfő

A magyar rap: lop, csal, butul.

Már nem egyszer nekiültem ennek és hasonló cikkeknek.
Mindig ha a kezem ügyébe akadt egy nagyon alja de felkapott magyar rap zene, gondolkoztam hogy hangot engedek neki. Valahogy pesszimizmussal vegyült érzéssel viszont mindig arra gondoltam hogy: Minek?


Most már nem szeretném halogatni ennek a cikknek a megírását.
Egy-két mostani felkapott magyar rap zenét fogok kielemezni, mindenféle negatív előítélettel az előadó felé.

Kezdjük az egyik kedvencemmel.

1. Essemm és az EREDETI, EGYEDI magyar rap.

Igen. Essemm már nem egyszer említette hogy ő eredeti zenét csinál.
Van egy szerzeménye ami az Esik az eső címre hallgat. Klip is készült hozzá. Eleinte nagyon szerettem, elvégre tényleg egyedi itt nálunk.
Linkelem. Úgy kicsit bele lehet az elejébe hallgatni.


Aztán viszont meg kell említenünk 1996-ből egy szintén eredeti művet ami véletlen pont hasonlít az előző dalhoz.


Ugye hogy hasonlít. A 2013-as feldolgozás már nem is olyan egyedi?
És végül de ezt már tényleg csak érdekességnek.


Jöhet lassan a második pont, mert ez az első kicsit eltér a témánktól. Most nem a rengeteg magyar zenei lopásra szeretnék kitérni, majd azzal egyszer egy külön cikkben írok. Van ám rengeteg.

2. Mr. Busta és a fejlődő szövegvilága

Félve kattintok a Mr. Youtube csatornájára, immáron 2-3 éve hogy leiratkoztam róla. A legutóbbi pár szerzeményét viszont meghallgattam. A dohányzás 1 nappal rövidíti meg az életed, viszont én azt tapasztaltam hogy egy zene egy héttel. Amire figyelmes lettem az az egyre jobban felépített dalszövegek tömkelege. Viccelek persze. Egyre egyszerűbb, butább és értelmetlenebbek a dalszövegek. A refrénekről nem is beszélve. Nem szeretnék egyetlenegy zenét sem linkelni, de felsorolok pár címet amit hozzáértően meg lehet vizsgálni. Ott van például a "Beef", "Minden rendben" de a "Garat Reflex" se rossz. Nem idézek inkább. Mindenki nézze meg ezeket a szerzeményeket.

3. AK26 és az ajándékbiznisz

Az RTM ugyebár egy vagány kis kiadó. Nem celebeket képeznek. Mégis a Mr. klipjei előtt egy bizonyos ajándék készítő cég reklámja foglal helyet. Hát nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha én bitangpusztulatosan gengszter vagyok, a rendszer ellen, akkor nem egy ilyen céget választok szponzornak. A másik dolog amit még akartam, amit a cím is sugall, az AK26 akciója.
Mutatom.


Tetszik? Nekem nem.
Ezen is mindenki elgondolkozhat.

Mára szerintem ennyi lesz, rengeteg dolgot ki lehetne emelni még a Magyar rap "kultúrából" ami még szúrhatja az értelmesebb hallgatók fülét. De van még időnk később is visszatérni rájuk.

Addig is ha bármi vélemény, észrevétel van: komment szekció.
Köszönöm hogy olvastál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése