2014. június 20., péntek

Jön a fizetős Youtube

Fizetős zeneszolgáltatást indítana a YouTube. Ezzel párhuzamosan a videómegosztót üzemeltető Google azt tervezi, hogy letiltja azoknak a zeneszolgáltatóknak a csatornáit az ingyenes oldaláról, akik nem vesznek részt a fizetős szolgáltatásában. A Google nem részletezte a megállapodások részleteit, csak annyit közölt, hogy ez a zeneiparnak is új bevételi forrásokat jelentene.

Fizetős online zeneszolgáltatást indítana a YouTube - közölte a videómegosztót üzemeltető Google. Hozzátette, hogy már több száz jelentős és független zeneszolgáltatóval megállapodott, de a megállapodásokat nem részletezte. A pletykák szerint a Google már egy ideje tervezte, hogy indít egy fizetős YouTube-ot és ezzel egyidőben letiltja azon szolgáltatók csatornáit az ingyenes, hirdetésekkel megtámogatott oldaláról, akikkel nem tud megegyezni. Az egyik zeneipari szövetség, a Wolrdwide Independent Music Indusrty Network tiltakozik, miszerint a YouTube kedvezőtlen és tárgyalásra nem bocsátott feltételeket szabott.


A YouTube szerint az új, fizetős szolgáltatása a zeneiparnak is hoz bevételeket, amellett, hogy már eddig is százmilliókat hozott nekik évente. Az ügyhöz közel álló források szerint már a zeneipari cégek 95%-ával megállapodott a YouTube, akik az ingyenes oldalon is megosztották a tartalmukat, így a letiltás veszélye csak a tartalom kis részét érintheti.

A YouTube fizetős szolgáltatása a nyár végén indulhat és a lényege, hogy az előfizetésért cserében a felhasználók nem találkoznak reklámokkal a zenehallgatás közben. A prémium szolgáltatás része lehet még, hogy a felhasználók internetkapcsolat nélkül is hallgathatják a kiválasztott zenéket, sőt, akár egész albumokat is elérhetnek.

A Google tavaly indított egy fizetős streaming zeneszolgáltatást havonta 9,99 dollárért, ami Play All Access név alatt függ, a fizetős YouTube ezzel működhet együtt, a felhasználóknak nem kell majd választaniuk a kettő között - írja a CNBC.

A YouTube hirdetési bevételei hatalmas növekedést mutattak az elmúlt években, 2012-ben duplázódtak, 2013-ban pedig több mint 50%-kal növekedhettek az EMarketer becslései szerint. Tavaly már 5,6 milliárd dollárra rúghattak, ami a Google hirdetési bevételeinek több mint 10%-ának felel meg.

 

Külföldi cikkek, egy és kettő. Angolul tudóknak ajánlott.
Te fizetnél azért hogy Youtube videókat nézhess?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése