2014. január 31., péntek

Facebooktól a sírodig..

Helló internet!
Gondolom nem kell senkinek sem elmagyaráznom hogy mi is az a facebook.
(Aki esetleg nem tudná az gyorsan utána tud nézni a wikipédián, csak hogy ne szaporítsam feleslegesen a szavakat.)
Engedjétek meg hogy ezt a témát egy idézettel kezdjem.
"A következő mérföldkő 2012. október 4. – ezen a napon a Facebook elérte az 1 milliárd regisztrált felhasználót."
Forrás: Wikipédia


1 milliárd ember.
Vegyük úgy hogy nem is használja ennyi ember. Használjuk az előző statisztikát miszerint 637 millió ember regisztrált.
Nos tegyük fel hogy ez a sok-sok ember rendszeresen fellép a közösségi oldalra, és ott tevékenykedik.

Magamból kiindulva, reggel felkelek, bekapcsolom a telefont. Elkészülök nagy nehezen majd, elindulok a buszhoz. A buszra várva, a buszon utazva, átszállás közben, már rég a kék világhálón barangolok. Ez tulajdonképpen másfél óra.
Hazafelé is ugyanez történik.
Minden hétköznap.
Tehát ha megnézzük én körülbelül egy héten 15 óra hossza. És még nem is számoltam bele az ezen kívül töltött órákat!

Ez rengeteg idő.
Ha megvizsgáljuk, a facebook hírfolyamot böngészve, és értelmes csemegét keresve órák mennek el.
És ha nem találsz semmi értelmeset? Mert általában nem is nagyon találsz.
Kárba vész az idő.

Ráadásul, ki tudja mi történik körülötted. Rengeteg információt rekeszt ki az agyad, miközben begyűjti a semmit, és azt a sok reklámot, amit ott látsz.
Héééj! Lemaradsz az életről!
Mit fogsz mondani az unokádnak öreg korodban?
"Nem láttam sok érdekes dolgot, mert folyton facebookoztam.."
Kicsit sem hangzik hülyén.
Én nem ezt a példát akarom mutatni.
Azt elismerem hogy fontos szerepe van a facebooknak életünk során. Tekintsük ezt szükséges rossznak, és ha tehetjük legyünk minél többet tőle távol.
Éljünk!

A másik téma ami ebből következik:
"Modern kori kommunikáció, élő kommunikáció helyett"
Leírhatatlan amikor beszélgetsz valakivel az interneten keresztül. Elmondhatsz neki olyan dolgokat amire élő szóban nem lenne bátorságod. Láthatod Skype-on, beszélhetsz vele Facebookon, oltogathatod név nélkül ask.fm-en.

Minden szép és jó.
Viszont ami engem nagyon zavar, nem látod az arcát, nem látod hogy hazudik-e, nem érzed hogy mit érez. Mert egy ilyen jel "<3" nem fejezi ki azt hogy te őt mennyire szereted.
Ugyanakkor nem látod az arcát, nem hallod milyen hangsúllyal mondja azt neked mondjuk hogy "de hülye vagy.. :)".

Én ezt a fajta kommunikációt is úgy fogom fel hogy ez egy szükséges rossz.
Akkor is tarthatod a kapcsolatot amikor nincs ott a másik. És ez tök jó.
Én amikor csak tehetem lekapcsolódok az internetről és személyesen találkozok azzal akivel szeretnék.

Ahogy az internet egyre elterjedtebb, úgy változnak át az emberek egy-egy cyber lénnyé.

Lassan nem leszünk képesek rendesen kommunikálni egymással, ha mindenki a gép előtt ül..
Te is a facebookból akarsz a sírodba kerülni?
Egyet értesz a képpel?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése