2014. január 31., péntek

Hova lett a régi dal?

Ahogy követem a 2000-es évek óta a zenei szakmát, és 2011 óta benne is vagyok ebbe az egészbe, egyre jobban munkálódik bennem a gondolat hogy valamit nagyon elrontottunk.

Régen is üzlet volt a zene. Minden üzlet már régóta.
Viszont régen sokan voltak akiket ez nem érdekelte és szívből zenéltek.



Ezek az emberek most vannak épp "befutott" állapotban.
Számomra az az idő amikor életem legmeghatározóbb zenéi születtek az 2008, és az az előtti évek.

Azóta ahogy így belecsöppentem, a pénz, a profit és az érdek mozgatja ezt az egészet.
Kinek meddig ér el a nyelve? Kinek nagyobb a pénztárcája? Kinek van több ismerőse a szakmában?

Ahogy egyre inkább üzletté válik, elvesztik az előadók a zene legfontosabb összetevőjét
A szív, a lélek, az érzés.

Ahogy a mostani "tinik" zenei világát megnézzük, mit is hallgatnak?
Világsztárokat. Akik dőlnek a tv-ből rádióból, és a médiából.
És még?
Még hallgatnak olyan zenéket, amikre az hogy "szar" elég enyhe jelző.
Nem is ez a lényeg már hogy hallgatható legyen a zenéd, hanem a következő:
  1. Építs magadnak egy stílust. Az se baj ha lopott.
  2. Csinálj magadból divatot.
  3. Rakd a zsebedbe a jutalmad
3 egyszerű lépés.
Bárki meg tudja csinálni.
Na, jó azért némi tehetség ehhez is kell, de a legtöbb embernek menne ha nagyon kitartó lenne.

A legtöbb ilyen "divat" előadónak hamar lejár az ideje. Főleg a mostaniaknak. Megkapják a "megérdemelt" hírnevet, bármit mondanak tinik ezre csámcsognak rajtam jönnek a lájkok ésatöbbi.

Elmondom én mit kezdenék ilyen divathírnévvel.
Átalakítanám, úgy mint egy-két előadó.
Ez jelentős rajongó vesztéssel jár, de ha ügyes az ember meg tudja tartani az elismerést és a tiszteletet.

Szóval a történetnek az lenne a tanulsága hogy, legyünk egy kicsit nyitottabbak. Azt hallgassuk ami jó és ami NEKÜNK tetszik ne azt amit megoszt 500 ember.
Ne legyünk divat emberek.

Szerintem minden normális embernek kialakult gyermek korában egy érték rendje.
Ha ez jól működik akkor nem lesz baj.
Viszont ha nem akkor sose késő kialakítani.

Hallgassunk zenét, ne pedig divatot!

Végezetül szóljon egy ébresztő jellegű dal!
(Lesz még erről a témáról bővebben bejegyzés.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése