2014. február 7., péntek

Az internet elveszett paradicsoma

Windows Live Messenger ismertebb nevén: MSN.
A minap találtam egy cikket amiben erről a kőkori programról írnak.
Aki nem ismeri (sajnos egyre többen vannak..) azoknak nem sok mindent jelent ez.
Tulajdonképpen az MSN-t a facebook váltotta le.
Többen vagyunk így hogy visszasírjuk azokat az időket amikor még élt ez a program.


Kicsit szeretnék pár dolgok idézni az olvasottakból!
"Először is a neved: minél több színes és különleges betű volt a nevedben lehetőleg jó sok smiley-val és menő zenekarok nevével vegyítve, annál királyabb voltál."
Még én is emlékszek a saját nevemre. Különböző színkódokat használtunk, amiket egy idő után már kitéve-betéve tudtam. Talán valahol meg is van még a nevem lementve.
"Ha bekapcsoltad azt a funkciót, ami kiírja neved mellé, hogy milyen zenét hallgatsz, csak cool számokat mertél hallgatni, ilyenkor a disney mesék főcímdalai parkolópályára kerültek."
Milyen vagánynak érezte az ember amikor a legdivatosabb zenéket hallgatta, néha csak azért is hogy mások lássák. Rám a Disney-s rész nem vonatkozik. Én ugyanúgy hallgattam azt amit amúgy. Nem zavart ha néha bekapcsolva maradt ez a funkció.
"Ha bejelentkeztél, még legalább egy 15 percig nem szabadott ráírni arra, aki érdekelt, nehogy azt higgye, hogy csak miatta jöttél fel MSN-re."
Ugyan, ez se így volt nálam.
"Azokat a smiley-kat, amik az egész ablakot elfoglalták és mozogtak, mindenki gyűlölte. Ennél már csak egy rosszabb volt: a rezgő üzenet küldése, azzal tényleg ki lehetett kergetni valakit a világból."
Hoppá! Rezgő üzenetküldés hack? Letölthető mozgó akármik? Jut eszembe! Letölthető vicces hangok? Mennyit szórakoztunk ezekkel. Ha jól emlékszem, ezek az MSN Plus-ban voltak a színes nevekkel együtt.
"Ha valaki volt olyan merész, hogy zenét küldött neked, akkor legalább 2 órán keresztül tartott a fájlátvitel. És nyilván a felénél elfelejtetted és bezártad az ablakot, vagy mentél a dolgodra, és a windows épp akkor telepített egy frissítést, és újraindította géped."
Nekem ezzel se volt gondom, pedig rengeteget használtam zene küldésre.
Anno 2010-ben az első alapjaimat is MSN-en küldték át.
"Minél több haverod volt a listádon, annál menőbbnek érezted magad, úgyhogy boldog-boldogtalant felvettél, olyanokat is, akivel csak egyszer beszéltél valami buliban."
Milyen igaz. Sokkal jobb is volt ismerkedni ott mint manapság a facebookon. Ott nem volt mindenki ilyen bunkó. Más világ volt. Ezért is van hogy visszasírom azt az időt.
Mindig tudtunk miről beszélgetni ott.


"Egy kapcsolatot tulajdonképpen csak onnantól vehettél komolyan, ha már mindketten kiírtátok a nevetek mellé a másik nevét és a (L) ikont."
Most jönne a "már akkor is elkorcsosult a világ" szövegem, de én is benne voltam ilyenbe. Mikre képes az ember egy kapcsolatért..
"Voltak viszont olyan retardált ismerőseid, akik egy csomó betű helyére kis képeket szúrtak be, és ettől teljesen olvashatatlan lett az összes üzenetük"
Szerencsére nekem kevés ilyen ismerősöm volt.
"Kevés szánalmasabb dolog létezett, mint a státuszod “láthatatlan”-ról “elérhető”-vé való váltogatása, hogy észrevegyen végre a szíved választottja, és rád írjon."
És ezt az utolsót én nem éltem át.
Viszont ennek az ellenkezője meg volt. Mikor nem szerettél volna beszélni valakivel mindig átváltottad magad láthatatlanra.

A személyes kedvenc funkcióm az "automata üzenetküldés" volt.
Mikor elmentem vcsizni beírtam hogy: "Vacsizok épp, hagyj üzenetet.", és amikor valaki rámírt elküldte neki ezt! Zseniális!

Remélem idővel helyébe lép a méltó utódja ennek a kis programnak!

Forrás: http://jaccoter.hu/?p=6125

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése